Lilium – naujas oro taksi projektas

„Lilium“ išleido naują filmuotą medžiagą apie savo oro taksi, nes ji jau užbaigė ankstyvuosius skrydžio bandymus ir dabar pastato pirmąjį gamybai skirtą aparatą.

Praėjus mažiau nei šešiems mėnesiams nuo skrydžio bandymų pradžios „Lilium“, Miunchene įsikūręs start-up’as, kuriantis revoliucinę oro judėjimo tarnybą, šiandien išleidžia naują, savo visiškai-elektrinio Lilium Jet, filmuotą medžiagą.

Lilium Jet“ yra pirmasis pasaulyje penkiavietis, visiškai elektrinis, vertikalaus kilimo ir tūpimo lėktuvas. Pasauliui jis buvo parodytas 2019 m. Gegužės mėn. Šis orlaivis, neteršiantis aplinkos išmetamosiomis dujomis, vienu baterijos įkrovimu galės nuskrieti iki 300 km atstumą per valandą, skirsdamas virš 100 km/h greičiu.

Naujas klipas pirmą kartą parodo kaip orlaivis pereina iš vertikalaus pakilimo į skrydžio rėžimą. Šis svarbus manevras pirmą kartą įvykdytas praėjus vos kelioms savaitėms po pirmojo orlaivio skrydžio, yra vienas didžiausių aviacijos iššūkių ir būtent tai suteikia „Lilium Jet“ didelį pranašumą. Dvigubi sparnai padeda pasiekti daug didesnį efektyvumą nei tik orlaiviuose, kuriuos kelia vienas tik rotoriai (kaip pavyzdžiui dronuose).

Pirmąją 3000 kvadratinių metrų ploto gamyklą, esančią bendrovės būstinėje, netrukus papildys antroji, daug didesnė. Objektas, jau statomas toje pačioje vietoje. Kartu jie padės palaikyti „Lilium“ tikslą pagaminti šimtus orlaivių per metus iki komercinių paslaugų pradžios 2025 metais.

„Lilium Jet“ ir skrydžio bandymai

„Lilium Jet“ prototipas pirmą kartą pakilo į dangų 2019 m. Gegužės 4 d. 08.03 val. Vietos laiku. Varomas 36 elektrinių variklių, horizontalaus kruizinio skrydžio metu išnaudoja mažiau nei 10% nuo jo maksimalios (2000 arklio jėgų) galios, nes skrydžio metu jam labai padeda dviejų sparnų rinkinių keliamoji galia.

Nuo pradinio skrydžio, kurio metu buvo atliekamas paprastas vertikalus pakilimas ir nusileidimas, orlaivis imasi vis sudėtingesnių manevrų ir ilgesnių skrydžių. Jau atlikta daugiau nei 100 skirtingų antžeminių ir skrydžio bandymų, o pirmąjį bandymų etapą vainikavo skrydis, kurio metu orlaivis skriejo didesniu nei 100 km/h greičiu.

Orlaivis, iki šiol valdomas nuotoliniu būdu iš žemės, dabar pereis į antrąjį bandymų etapą, kurio metu bus konkrečiai žiūrima, kaip jis veiks prie didelių greičių ir apkrovų.

Tikimasi, kad maksimalus greitis sieks 300 km/h ir „Lilium Jet“ netrukus taps pačiu greičiausiu pasaulyje iš visų elektrinių vertikalių kilimo ir tūpimo („eVTOL“) orlaivių.

Komentuodamas sėkmingą pirmojo skrydžio bandymo etapo pabaigą, skrydžio testo vadovas Leandro Bigarella sakė: „Lilium Jet“ ir toliau tenkina mūsų lūkesčius, užtikrindamas puikius rezultatus skrydžio metu ir nepaprastai sklandų perėjimą iš vertikalaus į horizontalųjį skrydį.

Dabar mes pereiname į kritinį testavimo etapą, kai bus bandomas manevravimas prie didelių greičių.Taip vis labiau artėjae prie oficialaus orlaivio sertifikavimo procedūros.

Apie kompaniją LILIUM:

„Lilium GmbH“ yra Miunchene įsikūręs startuolis, kuriantis revoliucinę oro susisiekimo pagal pareikalavimą paslaugą. Siekdama suteikti savo vizijai sparnus, kuria pasaulį kur bet kas bet kur galėtų nuvykti oro transportu. Ji sukūrė prototipą, kuris leis keliauti už sumas panašias į keliaujant įprastomis  transporto priemonėmis, tokiomis kaip automobiliai ar traukiniai, tačiau daug kartų greičiau.

2015 m. įmonę įkūrė įkūrė keturi vizionieriai įkūrėjai Danielis Wiegandas (generalinis direktorius), Sebastianas Bornas, Matthiasas Meineris ir Patrickas Nathenas. Bendrovė jau pritraukė daugiau nei 100 mln. USD finansavimą iš pasaulinio lygio investuotojų ir dabar joje dirba daugiau nei 350 žmonių.

Daugiau infomracijos kūrėjų svetainėje www.lilium.com

 

Patiko? Pasidalinkite. Ačiū!